ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.... ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ (η συνέχεια)


Πέρα από αυτό, πρέπει κανείς να λαμβάνει υπ'όψιν και τον ατομικό παράγοντα στη διαμόρφωση των παγμάτων. Θέλω να πω δηλαδή, πως καμιά φορά οι εξαιρέσεις έχουν μεγαλύτερη αξία από τον κανόνα. Υπάρχουν ,λοιπόν καθηγητές οι οποίοι αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες μας "σπάνε" το πλέγμα των απρόσωπων σχέσεων, πραγματώνουν τον ουσιαστικό διάλογο στα πλαίσια του οποίου επιδιώκεται η συνάντηση και η αντιπαράθεση ποικίλων ιδεών και πεποιθήσεων, αντιμετωπίζουν τους μαθητές ισότιμα , δίχως να τους κατηγοριοποιούν με βάση την φυσιογνωμία τους (επιδόσεις ,συμπεριφορά, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά) , μεταχειρίζονται εναλλακτικές μορφές παράδοσης και εξέτασης των μαθημάτων , ώστε να προσδίδουν στην μαθησιακή διδασκαλία χαρακτήρα βιωματικό , ελκυστικό και τελικά αποτελεσματικότερο.

Ωστόσο, οι δυνατότητες που μπορεί να παράσχει το σχολείο στο μαθητή είναι μάλλον εξ ' ορισμού καταδικασμένες. Αρκεί να σκεφθεί κανείς το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στα πλαίσια του οποίου, ¨ανθεί" η παραπαιδεία και οι συναφείς με αυτή μηχανισμοί. Όταν , δηλαδή, η οικονομική κατάσταση , η κοινωνική προέλευση ή ακόμη η φυλετική καταγωγή μιας οικογένειας υπαγορεύει την ύπαρξη ή όχι επαγγελματικού μέλλοντος των παιδιών της , καταλαβαίνουμε ότι " ίσες ευκαιρίες για μόρφωση" δεν υφίστανται παρά μόνο σε επίπεδο θεωρητικολογίας. Άρα, ποιος είναι ακριβώς ο στόχος του σχολείου? Να προετιμάσει καλά τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων ή να διαμορώσει ολοκληρωμένους και ισορροπημένους ανθρώπους?

Το ζήτημα είναι ότι το σχολείο είναι και πρέπει να είναι κάτι πάνω και πέρα από βιβλία και διδακτέα ύλη, αριστεία και επαίνους. Το σχολείο θα πρέπει να εμπνέει τον αυθορμητισμό και τον αυτοσχεδιασμό, τα οράματα , τα ιδεώδη και τις αξίες. Νομίζω πως αξίζει να διεκδηκήσουμε ένα πιο ανθρώπινο ρυθμό στην σχολική μας ζωή , ένα καλύτερο σχολείο για όλους!!

ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΡΕΑΛΙΣΤΕΣ.... ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟ??

Υ.Γ1. Τώρα το πως σκατά θα γίνουν όλα αυτά που λέω δεν το ξέρω... η προυπόθεση είναι η αλλαγή ολόκληρης της επικρατούσας νοοτροπίας (πιασε το αυγό και κούρευτο).

Υ.Γ2.Δν μπορώ να φανταστώ τι έχουν στο κεφάλι τους αυτοί που γράφουν τα βιβλία... άχυρο? σκατά? Έχουν δουλέψει ποτέ τους άραγε σε τάξη?

Υ.Γ3. Ας κάνουμε κάτι ρε γαμώτο....

4 σχόλια:

  1. πόσο δίκιο έχεις σε όλα όσα γράφεις! διαβάζοντάς τα κατάφερες να με μεταφέρεις μερικά χρόνια πίσω...όταν ήμουν κι εγώ μαθήτρια και αναρωτιόμουν τα ίδια πράγματα...
    το σχολείο και το σύστημα της παιδεία ΠΡΕΠΕΙ να αλλάξουν. εγώ δυστυχώς δεν πρόλαβα αυτή την αλλαγή! μακάρι να την προλάβεις εσύ κι ας είναι τώρα προς το τέλος...
    όπως και να 'χει το θέμα με το σχολείο, από τον τρόπο που γράφεις κι από αυτά που σκέφτεσαι είναι φανερό πως διαθέτεις παιδεία. συνέχισε να έχεις ανησυχίες, συνέχισε να αναρωτιέσαι και να ψάχνεσαι και εσύ θα είσαι η κερδισμένη στο τέλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ευχαριστώ κική για όσα λες.. ούτε εγώ νομίζω ότι θα προλάβω κάποια σημαντική αλλαγή στη νοοτροπία του σχολείου... γιατί προυποθέτει μια σειρά πραγμάτων, δύσκολων να επιτευχθούν στην εποχή μας... βασικά το θέμα είναι ότι δεν θέλουν να μορφωθούμε... και αν δεν συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να βρούμε μόνοι μας τον δρόμο για την παιδεία δεν θα μορφωθούμε ποτέ... =) να σαι καλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. axoy ti wraia poy ta grafeis!! mh koloneis sunexise na ta xwneis!!! ligoi einai aftoi poy boroun na diakrinoyn th malakia se afto to kolokosmo kai na mas anoigoun ligo ta matia.. bravo re melpo... pragmatika omws pragmatika

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχ...ευχαριστώ evridikouli m... Να σαι καλά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή